وی با بیان اینکه دید خلبان هنگام نشست و برخاست هواپیما باید 2 هزار و 500 متر باشد تصریح کرد: مه صبحگاهی دید در بوشهر ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به 200 متر رساند و سپس این دید به 600 متر 700 متر، 800 متر و اکنون به 500 متر رسیده است و این در حالی است که دید خلبان باید 2 هزار و 500 متر باشد.
مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شعبه بوشهر با بیان اینکه دید کم سبب بروز خلل در پروازها میشود خاطرنشان کرد: اکنون پرواز تهران به بوشهر که قرار بود با 126 مسافر ساعت 6 و 30 دقیقه با هواپیمای ایرباس 320 انجام شود به سبب بروز پدیده مه صبحگاهی لغو و پرواز بوشهر به تهران در ساعت 9 صبح با 125 مسافر بوده انجام نشد.
وی افزود: پروازهای ساعت 16 تهران به بوشهر و بالعکس و دو پرواز امشب تهران به بوشهر و مسیر بوشهر به تهران توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام میشود.
شاکر راهاندازی نشدن دستگاه کمک ناوبری «I.L.S» در فرودگاه بوشهر را عامل لغو این پروازها دانست و گفت: سیستم کمک ناوبری «I.L.S» در مواقع مه گرفتگی و گرد وخاک دید خلبان را افزایش میدهد و سبب جلوگیری از لغو پروازها میشود.
وی تصریح کرد: اکنون این سیستم در فرودگاه بوشهر نصب شده که به سبب انجام نشدن تستهای لازم هنوز راهاندازی نشده است.